Warrior diet – jezte jako válečník

Zkusili jste už řadu diet a žádná nepomohla? Jsou pro Vás ostatní diety příliš nákladné nebo časově náročné? Zkuste Warrior diet.

Předem bych chtěl zmínit, že nejsem lékař ani profesionál v oblasti výživy, všechny zde prezentované informace mám z několika nezávislých zdrojů a již několik měsíců tento stravovací režim úspěšně praktikuji sám na sobě.

Warrior dieta bohužel není určena ženám, které by se měly spíše poohlédnout po režimu zvaném Paleo dieta, který je této v mnoha ohledech podobný.

V neposlední řadě je třeba si uvědomit, že bez pohybu není hubnutí. Správné stravování a aktivní životní styl jdou ruku v ruce a jen s polovinou úsilí nelze očekávat stoprocentní výsledky.

A teď už k samotné Warrior diet.

Warrior dieta (spíše stravovací režim než dieta) dělí den na dvě fáze. První z nich je fáze zvaná Undereating (hladovění) a druhá je Overeating (přejídání).

Undereating fáze

Tato fáze trvá přibližně 20 hodin a začíná po večeři. Během této fáze se v těle udržuje nízká hladina inzulinu díky přijmu malého množství potravin s nízkým glykemickým indexem. Nízká hladina inzulinu způsobí, že si budete připadat čilí, aktivní a Vaše tělo bude pálit tuky.

K snídani se doporučují bílkoviny, které poslouží jako stavební látka svalové hmoty a jejich nevyužitá část se rozpadne na sacharidy a dodá tělu energii. Ideálním startem dne je proteinový kokteil nebo třeba vajíčka. Snídani však můžete klidně vynechat.

Během dne je nutné jíst spíše méně než více a především potraviny s nízkým glykemickým indexem a tedy s nízkým obsahem rychle se vstřebávajících cukrů. Přes den si tedy můžete dát ořechy, některé druhy zeleniny apod.

Díky nízkému příjmu potravy má tělo prostor k detoxikaci, která je nemožná, když do sebe cpete pět a více jídel denně.

Já si například dám k snídani proteinový kokteil a odpoledne, když přijde hlad, si dám přibližně 50 g různých ořechů.

Overeating fáze

V této čtyři hodiny dlouhé fázi se konečně pořádně najíte. V mém případě trvá od 18 do 22 hodin a nemusíte se v ní ohlížet na glykemický index potravin. Vyšší příjem sacharidů způsobí reakci inzulinu, díky kterému začne být tělo unavenější, bude regenerovat svaly a zajistí Vám kvalitní spánek. Pořád je ovšem nutné jíst zdravě a především kvalitní maso, ryby, čerstvou zeleninu apod.

Díky celodennímu hladovění je metabolismus Vašeho těla nastartován na maximum a je tedy schopen si z přijímané potravy vzít maximum užitných látek.

Dobré je začít nějakým lehčím zeleninovým salátem, pokračovat přes kus masa se zeleninou, rybu nebo třeba vajíčka.

Další důležité informace

  • Je dobré pít přes den kávu nebo zelený čaj, protože kofein resp. tein značně přispívají ke spalování tuků.
  • Přes den je nezbytné pít hodně vody.
  • Jezte jen 2x-3x denně.
  • Je třeba zvážit užívání potravinových doplňků – např. magnesium, multivitamín a multiminerál nebo rybí tuk.
  • Pečivo, přílohy a mléčné výrobky by se v jídelníčku neměly objevovat. První z nich se špatně tráví díky vysokému obsahu škrobu a na laktózu obsaženou v mléčných výrobcích má snad každý svým způsobem intoleranci.
  • Nejlepší přílohou ke steaku je další steak.
  • Každá dieta by měla obsahovat 24h trvající půst jednou týdně, který povede k detoxikaci organismu. Držte jej od večeře do večere, aby jste nikdy nešli do postele hladoví. Je to daleko snadnější než to vypadá.
  • Alkohol je pasé. Pivo dělá z mužů ženy.
  • Tuk je skvělý zdroj energie. Budete-li jej tělu dodávat v kvalitní formě, nebude potřebovat si jej ukládat do zásoby.
  • Zde nabízím ke stažení svou tabulku, kde naleznete glykemický index, glykemickou zátěž a množství sacharidů ve velkém množství potravin.

Výhody

  • Nízká časová náročnost.
  • Nemusíte se starat o jídlo během dne.
  • Nepotřebujete žádné superdrahé preparáty.
  • Jíte kvalitní potraviny s minimem doplňujících ingrediencí.
  • Kvalitnější spánek.

Nevýhody

  • Někdo nezvládne omezit příjem jídel a být přes den hlady. Může to vést ke špatné náladě a rozladěnosti.
  • Když jdete s někým ven, nedáte si společný oběd.
  • Omezení pečiva a mléčných výrobků může být těžké.

Další zdroje informací

Máte dotazy?

Samozřejmě jsem v jednom článku neobsáhl všechny aspekty tohoto komplexního stravovacího režimu a tak budu rád za každý zvídavý dotaz.

Sdílejte tento příspěvek s přáteli.
Kategorie:

Komentáře

Loading Facebook Comments ...
Komentáře

12 Komentáře.

  1. akke

    Pro získání kvalitních argumentů je nejlepší získání kognitivních zkušeností, tedy vyzkoušet na vlastní kůži. Empiricky ověřit v praxi.
    Představa je věc jedna a ověření si věcí v praxi je věc druhá. Měl jsem naprosto stejně utříděné teoriteické argumenty, jako většina z Vás odsuzujících, než jsem na tento systém sám najel.
    Pro mě, jako pro dlouholetého výživového poradce bylo skoro až nepřijatelné začít vůbec uvažovat nad těmito „kacířskými“ myšlenkami. Když jsem o tomto způsobu stravování slyšel poprvé, ptal jsem se dotyčného na kvalitu jeho duševního zdraví. S přibývajícími dotazy na toto téma od svěřenců jsem k tomu ovšem musem zaujmout nějaké, nejlépe rozumné stanovisko a nezbylo než ověřit si věci na vlastní kůži.

    AD. 1 – pokud během dne udržujete příjemnou hladinu hladu a víte, že je to v pořádku a že to tak má být, nepociťujete nervozitu ani jiné duševní vykolejení.
    AD.2 – nejedná se o dietu jako takovou, ale o změnu stravovacího rituálu, pak tedy není třeba z této etapy přecházet někam do původního navyku, který stejně vedl ke sprasení. Lze plynule přejít na systém dvou jídel během dne a to přidáním jednoho jídla cca. kolem 14. hodiny a v tu ránu se jedná o udržovací až (dle struktury nutričních hodnot) objemové stravování.
    AD. 3 – na jídle večer není nic špatného a celá východní kultura se takto od jakživa stravuje. Samozřejmě je třeba dodržet pár zásad, jako najíst se do pocitu sytosti a ne do přežrání. Další část jídla přijmout, až se v žaludku uvolní místo, atd.
    AD. 4 – doporučuje se, a sám to tak praktikuji, zainvestovat do kvalitních externích doplňků typu – minerály, probiotika, antioxidatny, C, hořčík, vápník atd. a těmito doplňky zahájit den.

    Mé osobní zkušenosti předčily očekávání. Dlouhodobé problémy jako byl exém, zvýšená citlivost kůže, nespavost či špatné usínání, nervozita kde a co sním během dne a další jsou ty tam. Jako vedlejší bonus člověk získá, ustálení hladiny glykogenu v krvi, odkyselení organizmu a jeho výraznou očistu a to v důsledku ulehčení práce trávicímu traktu během dne. Zobat během dne trochu zeleniny, ovoce či ořechů, to není pro zažívání v porovnání s bohatou snídání, svačinou, obědem, dvěma svačinama, dvěma večeřema, nic. Stejně tak, jako si řekne mozek o odpočinek, svaly o odpočinek, stejně tak je třeba dopřát odpočinek zažívání. Ten jako jeden z mála si o odpočinek sám říct neumí. Pořád jede a jede a když už nemůže, tak je to většinou fátální dopad. Doporučuji mrknout na statistiky umrtí v důsledku fatal stavu zážívacího traktu v Evropě a východního světa.
    Jak jsem psal na začátku, študujte, čerpejte vědomosti, objevujte, a nechovejte se jako církev v době temna. Své názory publikujte nejlépe, až na vlastní kůži vyzkoušíte. Jedna bába povídala v téhle oblasti a už vůbec ne mezi dospělými moc dobře nefunguje.

    • frenzy

      Nezbývá než poděkovat za kvalitní komentář. Je vidět, kdo tento režim zkusil, a kdo jej komentuje jen na základě předsudků.

  2. Ahoj,

    předem bych rád poděkoval za link na můj článek „Stop pastvě“.

    Dále bych rád reagoval na místní komentáře z pohledu člověka, jenž držel WD více než rok při poměrně vysokém fyzickém zatížení. Navíc mám spoustu známých po světě, kteří to též drží a pravidelně k tomu cvičí (silově a silovo-vytrvalostně, především s kettlebellem a velkou činkou).

    Na myšlenku přerušovaných půstů se většina lidí dnes dívá skrz prsty, protože „přeci když si celý den nic nedám, okamžitě přijdu o všechny svaly a zpomalí se mi metabolismus“. Není to tak. Stejně jako ve všem ostatním, i ve stravě by člověk měl upřednostnit kvalitu před kvantitou – takže pást se celý den těstovinami, vločkami, smetanovými omáčkami, brambory a já nevím čím vším rozhodně není prospěšnější, než se přes den postit a večer se vyzásobit kvalitními zdroji tuků, bílkovin, vitaminu, minerálů a enzymů.

    Je zajímavé, že tu WD všichni zavrhují, aniž by to kdykoli vyzkoušeli. Celkem zásadní faktor pro trávení jsou též podmínky, za kterých je jídlo konzumováno. Opravdu je rozdíl, zda obědvám v pauze v práci s telefonem u ucha a hlavu plnou šéfových pokynů a uzávěrek anebo jestli si na to večer v klidu udělám čas a z jídla se tak stane klidový a relaxační rituál. V lidském těle všechno souvisí se vším…

    Půsty byly odedávna součástí téměř každé vyspělé kultury (a to samozřejmě ne z důvodu nedostatku jídla), náš vztah k jídlu se bohužel za poslední století hodně změnil a překroutil.

    Ačkoli se myšlenka WD může zdát jako z Marsu, doporučuji nezavrhovat, dokud to sami na delší dobu nezkusíte. Oprostit se od nutnosti každých pár hodin něco jíst je opravdu osvobozující pocit.

  3. Jackal

    V tomto souhlasím s Pookym. Tělo i když se nehýbe tak stále spotřebovává energii. Ale takové šoky jsou pro tělo obrovská zátěž. To, že se z počátku tato metoda chytí a na oko se hubne je výsledkem změny stravovacích návyků, po delší době si tělo trochu přivykne i když díky takoým šokům ne zcela a účinek již nebude takový, jaký má být. Káždý výživový poradce, nikoliv každý plešatý – creatinem nafouknutý pseudo-poradce ti řekne, že hladovění v jakékoli formě je pro tělo nebezpečné a se zvyšujícím se věkem se zhoršuje.

    Osobně je mi jedno, ať si akždý drží co chce, ale takto veřejně nabádat k takové obludnosti je nebezpečné.

    Ale chápu, držet „Warrior dietu“ je tak chlapské a trendy, ostatně stejně trendy byly i tukožroutské diety, dělené stravy a další jen marketingové bláboly aby amíci měli na čem vydělávat.

    Hladovění zdar.

    • frenzy

      Není trošku paradoxní napsat „Ať si každý drží co chce“ a ve stejné větě nazvat nevyzkoušenou metodu obludností? Undereating fáze neznamená úplné hladovění a tuky přijímané přes den jsou skvělým zdrojem energie. Výživoví poradci, často přemalované slečinky, které absolvovaly nějaký kurz na náklady ÚP, se řídí zažitými mýty ve stravě a otázku tělesné kondice a zdraví vůbec neřeší.
      Prozraďte mi prosím ještě, jak vydělávají lidé na publikování stravovacích režimů? To lidé s podobnými vědomostmi prodávají zároveň zeleninu a ořechy?

      • Void

        Většina těchto základních stravovacích režimu je namotána na placené poradenství, nalákají na něco co z počátku může fungovat (na základě prosté matematiky a zachovaní energie), postupně přestane a dostaví se backdraft, psychický, fyzický… lidi se pak obratí pro více rad a indivudální poradenství které je již placené.

        • frenzy

          No úplně stejně si můžete zaplatit někoho, kdo Vám bude doma vysávat, i když to zvládne průměrný opičák sám. Stejně se buď můžete pídit po informacích a hledat sám, nebo si někoho zaplatit.

          • Jackal

            To je trapná odpověď. Argumentovat metaforama není na místě.

          • frenzy

            Naopak si myslím, že bylo třeba přirovnání (nikoli metaforu) k jiné životní situaci, ve které si můžete buď vše zařídit sám a zdarma, nebo si zaplatit odborníka.

  4. Většinou se komentářů zdržím ale tohle mi nedá

    a) dita je stále dieta, pokud ji vysadíte vrátíte se zase zpátky do stejných kolejí
    b) hladovět celý den je pitomost, jednak to je dost velká zátěž pro psychiku, tak pro tělesné funkce, tělo potřebuje pořádně nakopnout ráno, jinak budete celý den unavení a nerudní
    c) jíst večer je taky špatně, celý den nejíte a večer si dáte všechno naráz? Akorát vám z toho bude blbě a usínat s plným žaludkem je taky ptákovina.

    Nehledě na nedostatek minerálů, vitamínů a dalších věcí, které mají být ve vyvážené stravě.

    • frenzy

      Faktem je, že je to netradiční systém, ale funguje.
      a) Nejedná se o krátkodobý proces, ale o způsob, na který si člověk zvykne a už u něj zůstane.
      b) není to jednoduché, ale dá se to v pohodě zvládat. Škodlivost na organismus vyvrátilo už mnoho studií (samozřejmě ne ty sponzorované).
      c) Večer jsem toho schopen sníst opravdu dost, ale díky kvalitním surovinám a zdravým jídlům mi z toho před spaním opravdu špatně není. Samozřejmě si nedám tři smažené řízky s hranolkama a tatarkou. To bych asi neusnul.
      Vzhledem k nižšímu přijmu potravy je dobré doplnit vitamíny/minerály pomocí potravinových doplňků, ale ruku na srdce, myslíte si, že z našich „kvalitních“ potravin dostane Vaše tělo vše potřebné?

Okomentovat

No Trackbacks.