Kapely přicházejí o koule

Už nějaký ten pátek pozoruji, jak se některým z mých oblíbených kapel mění preference a v očích skalních fanoušků doslova přicházejí o koule.

Příkladem z našich luhů a hájů budiž skupina Kabát, která se od počinů jako Má ji motorovou nebo Opilci v dějinách, které hrály do zakouřeného prostoru nejedné temné putyky, dostala postupným vývojem až ke skladbám jako Kdo neskáče není Švéd, na kterou se u pódia místo přiopilých mániček natřásají náctileté slečny.

Rozhlédněte se kolem sebe a najděte někoho, kdo nezná alba Meteora nebo Hybrid Theory kapely Linkin Park. Vždy se vyznačovali zajímavou kombinací elektronických prvků vkusně zakomponovaných do nekompromisního kytarového základu. Jejich poslední album, Living Things, je však dílem většinově elektronickým a z ostrých rysů původního stylu zůstalo jen málo. Ve třech singlech, které se ve finále objevily na zmíněném posledním albu, se snad v každém videoklipu brečí.

Snad poslední kapkou je nejnovější singl skupiny Korn – Never Never. Jejich poslední album bylo sice neotřelou kombinací jejich už tak dost osobitého hudebního stylu a dubstepu, ale skalní fanoušci si jej stěží přehráli více než jednou. Novinka je ještě popovější, videoklip k ní ještě trikovější a s trochou nadsázky se vedle stojanu s jejich deskama bude prodávat cukrová vata.

Nejsem žádný hudební znalec nebo dokonce kritik, ale posuďte sami.

Kategorie:

Okomentovat